Friday, 20 June 2014

Ilmu bukan terletak pada pointer..thank you ya Allah =')


 Alhamdulillah..alhamdulillah.. masih terkejut melihat keputusan yang alia dapat untuk sem2.. Ini semua berkat doa ibu ayah,keluarga,kawan-kawan..serta semua insan yang alia sayang..Terima kasih atas segala pertolongan, ihsan, dan doa kalian. Semoga result kali ini bukan lah titik noktah kegigihan dan usaha dalam mengapai cita, tapi menjadi pendorong istiqomah untuk sentiasa menjadi insan yang seiring amal ilmu dunia dan akhirat.amin Ya Rab..
Benarlah, Allah yang merancang..dan sebaik-baik perancang :) Bila difikir semula, Alia tak pernah kenal pon dunia maritim and im zero about ships. Alia pon tak pernah bercita-cita berkerjaya dalam bidang ini. mulanya, hanya 'main-main' apply UNIKL kos Maritime Operation. tu pun senyap-senyap apply tanpa bagitahu ibu ngan ayah. Tak sangka pula dapat. pada masa yang sama, masa tu dapat jugak tawaran kos yang alia memang nak sangat sejak sekolah. UPM kos Sains Hortikultur. First choice dalam upu yang alia isi. Setelah solat istikharah..Alia pilih Unikl. Lari sangat bidang ni dari apa yang alia belajar sebelum ni..But Allah knows the best for me :) and im slowly geting love this world. Alhamdulillah..
Alia nak ucapkan terima kasih juga to one person that inspired me alot, my sis, yana.. thanks sebab temankan aku belajar, selalu ingat kan aku. thanks a lot!!! sebelum ni aku tumpang gembira bila kau dapat result baik..asyik hang ja dapat resutl baik..kali ni, this is for you beb!! Nanti bila hang dah masuk U nanti, inshaAllah aku pulak teman hang study..its my turn jadi PATI kat U hang..haha..nak rasa jugak apa yang ko rasa..haha..tak sia-sia hang jadi PATI kat U aku..haha..tak apa, let it be the sweetest memori :)
Satu lagi, thanks to a person, my awesome competitor. He is one of the reason why im work harder this sem. Some time we need a competitor to improve ourself. Situasinya sama macam bila kita tengok cermin..Apa yang kita buat, bila tengok diri kita dalam cermin tu nampak dah berisi..mesti kita akan bertekad, lebih berazam nak jadi kurus..itu bahasa santai nyalah..competitors ni ibarat cermin buat diri kita. Kalau dia boleh buat, takkan aku tak boleh..kan?? InshaAllah boleh!! But still, the best competitor is diri kita sendiri. Jadikan ia satu persaingan yang sihat =)
Tahniah!! untuk semua classmate, coursemate, roommate, kawan-kawan.. Alhamdulillah.. Gambateh for the next sem!! Apapun keputusan yang kita dapat, Bersyukurlah..Allah beri bersesuaian dengan usaha kita. Dan ia juga satu ujian buat kita. Jangan lalai, dan jangan leka.. Akhir sekali, ingat!! ilmu bukan terletak pada pointer. 
 CGPA itu penting, kerja yang bagus juga penting. Masakan Islam akan dipandang tinggi jika umatnya adalah umat yang mundur dan gagal. Tapi dalam mengejar kejayaan dunia, jangan sampai hak-hak Allah dan hak-hak sesama manusia terabai. Di sebalik assignments yang menimbun, kesibukan mengulangkaji untuk peperiksaan akhir yang semakin hampir, periksalah kembali sama ada keberkatan itu ada bersama kita.

Sesungguhnya, iman dan taqwalah yang dapat memandu kita meraih keberkatan dalam safar menuntut ilmu yang panjang ini.
Wassalam

Photobucket

No comments: