Friday, 28 June 2013

Result PSPM2 dan lecturer KMJ : )

Hai readers..sihat sihat semua?? Alhamdulillah bagi yang sihat..yg tak berapa sihat,demam ke batuk, selseme(betul ke aku eja ni??) pun Alhamdulillah..sebab masih diberi peluang to get breath.Alia tengok posting alia pasal result pspm 1 alia dapat viewers yg tinggi..berbanding dengan posting2x alia yg lain..o0o0..bussy body ea..hehe..gurau jer....posting kali ni nak update la pasal resul pspm sem 2 ni..
Korang janganlah ingat alia ni pandai sangat..doakan alia jadi budak pandai takpe..he..he..untuk result sem 2 ni agak mengecewakan..tak sebaik sem 1..memang alia kecewa..tapi bila alia fikir balik,munasabah diri,think positive..i got something..something that very valuable..

Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita..mungkin kalau alia dapat result cemerlang alia akan:
  •      Lupa diri
  •         Mintak hadiah yang mahal2x kat ibu ayah
  •        Dah rasa diri pandai
  •        Pandang rendah kat kawan yg lemah



Tapi kalau alia dapat keputusan yg tak berapa baik ni..alia :
  •         Sedar diri yg hang tu perlu banyak berusaha dan doa++
  •      Perbaiki kesilapan diri terhadap diri,parents,lecturer,kengkawan
  •   Jadikan pengajaran..jangan study last minit,jangan tidur waktu kuliah,jangan skip tutorial and PYQ..jangan malu tanya lecturer..bila kat university nanti.

Apapun alia nak ucapkan terima kasih kat lecturer2x kmj yg banyak bantu lia..Subhanallah,hanya Allah yg dapat membalasnya..tapi result alia kali ni better dr waktu ups2 dulu..ups2 dulu alia cuma dapat pointer 1.68 je..banyak D,E..F pun ada..Alhamdulillah..result pspm 2 ni alia dapat pointer 3.0 something..hehe..yg paling penting tak de C ke bawah..

Bila ingat balik masa belajar kat KMJ alia rasa beruntung sangat sebab dapat lecturer yg baik2x sangat..kalau nak tahu,alia paling lemah bab programing dalam subjek sains computer..tiap kali amali,rasanya alialah yang selalu paling lambat hantar task kat cikgu..maklumlah alia tak pandai sangat IT ni..memang slow tiap kali amali..lambat catch up apa yg cikgu ajar..kadang2x rasa tension bila masuk lab comp..tapi yang peliknya budak MD 20 yg lain suka pulak belajar bende alah tu.. tapi bila lama2x cikgu banyak bantu..sampai ingat nama alia..(aku kan pendiam jarang cikgu ingat nama aku..)akhirnya  aku dapat A.
Alia ingat lagi masa cikgu haslinah(cikgu tutor sc) jumpa aku,(guna aku sekejap hehe..)

   Aku :   cikgu amali ke yg bagitahu cikgu pasal saya pelajar lemah waktu amali computer?
                       ( Sambil pandang cikgu amali aku yg mejanya sebelah je meja cikgu haslinah.takut2x kalau cikgu tu dengar   hehe)
cikgu  : ye,tapi awak jangan rasa rendah diri.awak bukan pelajar lemah.cikgu cuma nak
                      bantu awak.awak jangan malu bile cikgu amali selalu panggil nama awak..cikgu Cuma
                    nak bantu awak..(berulang2x cikgu sebut ayat tu..terharu aku..)  aku  :  taklah cikgu,saya tak ambil hati pun..Cuma saya ni lambat catch up lah cikgu  bila amali..
cikgu : takpe..awak boleh belajar perlahan2x..daripada org lain yang tak paham senyap2 copy   kawan..alia   kalau tak faham jumpa saya..jangan senyap je,saya bukan makan orang pun.cikgu tahu,awak ni nak kene datang kat meja awak,barulah awak tanya..kan..

cikgu Haslinah baik sangat..banyak tolong aku,banyak bagi kata2x semangat kat aku.masa dapat result ups aku yg teruk tu cikgu kata “takpe awak boleh usaha lagi untuk pspm nanti..pspm yang penting.tak payah ingat lagi..yang lepas tu lepas” lebih kurang macam tu lah cikgu haslinah pesan..aku harap yana (my twin) dapat kenal ngan cikgu haslinah..sebab yana tak ambil sains komp,cikgu haslinah pula tak tahu yang aku ada kembar.. nanti takut2x bila cikgu terserempak dengan yana kat kolej cikgu ingat aku mengulang pulak.(yana stil belajar kat kmj sebab dapat program 2 tahun..jangan pandang rendah budak PDT)

Rindunyaaa kat cikgu..cikgu lain pun sama jugak…hari tu yana ada call,dia bagi tahu yg cikgu azmira asyik tanya pasal aku..yana kata cikgu azmira rindu kat aku,sebab aku  rajin..pastu yana kata cikgu kirim salam kat aku.oh happynye cikgu ingat kat aku..hehe..terharunye..cikgu azmira (nama pon lebih kurang) ni cikgu fizik aku masa sem 1.cikgu nilah lecturer pertama sekali yang tahu aku ada kembar..tu pun masa tu kebetulan cikgu ternampak aku tolong yana kemas meja makan kelas dia utk jamuan hari raya..pastu aku kenalkanlah yana.pastu kantoi,cikgu kata meja kelas sendiri tak tolong kemas nak tolong kemas meja kelas orang lain..hehe..kelakar pulak bila aku ingat..

Aku tak sangka cikgu azmira ingat lagi kat aku walaupun dah tak mengajar kelas kiteorg untuk sem2. Terharu..hu..hu..tapi sedih sebab sem 2 ni aku x dapat bagi A kat cikgu..kalau nak tahu sebab cikgu azmiralah aku jatuh cinta kat fizik..cikgu ni nampak je garang tapi hati dia baik sangat...sebab tulah aku selalu siap PYQ n tutor fizik..dan aku dapat A masa sem 1.cara cikgu azmira ajar,senang paham..sama jugak cikgu chong(cikgu fizik sem2).

Teacher chong,sanggup balik lambat,buat kelas malam untuk aku ngan budak ni yang tak score fizik masa ups.tengoklah  daripada fail terus dapat B+  fizik..alia mintak maaf sebab tak dapat bagi cikgu A..Terus terang memang alia sedih sebab tak dapat bagi A untuk cikgu.mungkin balasan sebab alia tak berlaku adil kat subjek lain.sampai roommate pun tegur alia asyik belajar fizik je.. walaupun dapat B+ ,alia TETAP suka dengan subjek fizik..dulu masa mula2x masuk matrik iya2x cakap tak nak amik fizik,siap nangis2x nak tukar modul,tapi sekarang dah lain pulak..okay back on the topic..banyak sangat kenangan dengan teacher chong..ingat lagi masa tu alia,deqna,laila,mimi(kami geng^^)pergi jumpa teacher.sampai tak sedar dah pukul 6 semua lecturer dah balik,jadi econ dah ditutup..masa kitaorg belajar kat meja teacher,teacher siap kipaskan kiteorg  lagi..baiknye teacher..kalau nak tahu,teacher chong penyabar orangnya..tak pernah nampak teacher marah..

Hey budak budak KMJ sesi 2013/2014 dan seterusnya beruntunglah kamu dapat lecturer yang baik2x..belajar rajin-rajin ye adik-adik..hehe..
Jangan salah anggap,tangan alia penat nak cerita pasal lecturer2x yang lain..tapi yg penting semuanya Insha Allah baik baik..

Sebelum pena ini berhenti menari  (ceh ayaq!!) alia nak ucapkan terima kasih kat semua cikgu dan lecturer yang banyak bantu lia..termasuklah cikgu dari tabika sampai sekarang..semoga Allah memberi rahmat atas segala kebaikan dan pengorbanan cikgu..walaupun terlambat,alia nak ucapkan selamat hari guru..



tu jer nak citer.. alia off dululah ye..wassalam..
#dengo citer KMJ dapat ranking no 3..dan dapat 11 anugerah (subjek fizik paling baik..)wallahualam..apa-apa pon tahniah!! 

 *siapa sangka dulu cuma gi lawatan je kat KMJ tapi sekarang dah jadi bekas students KMJ..


Photobucket

No comments: